Різні програми, такі як електронна пошта, з'єднання з серверами баз даних, і так далі, використовують різні TCP порти - спосіб ідентифікації типу з'єднання між комп'ютерами інтернету. Провайдери інтернету можуть забороняти роботу певних портів, після чого робота додатків стає неможлива, оскільки стає неможливо з'єднатися з сервером по необхідному порту.
Це відбувається з міркувань безпеки, але, на жаль, часто заважає і продуктивній роботі.
Існують наступні порти, критичні для роботи системи хостингу:
- Порт 25 - протокол SMTP (відправка пошти, традиційний протокол).
- Порт 110 - протокол POP3 (отримання пошти, традиційний протокол).
- Порт 143 - протокол IMAP4 (отримання пошти по протоколу IMAP).
- Порт 1433 - протокол зв'язку з сервером Microsoft SQL Server.
- Порт 3306 - протокол зв'язку з сервером mySQL.
Для того, щоб перевірити, чи дозволено з вашої машини з'єднання з необхідним вам TCP портом на сервері, можна скористатися утилітою Telnet.
Зверніть увагу: в Windows 7 / 10 програма telnet за замовчуванням не встановлена. Її потрібно додати в систему за допомогою панелі управління, "програми та компоненти", "увімкнути або вимкнути компоненти Windows", "клієнт Telnet".
Приклад перевірки для системи Windows :
- Натисніть комбінацію клавіш Win + R та наберіть cmd.exe, натисніть введення.
- Наберіть команду telnet <ім'я сервера> <порт>, наприклад,
telnet smtp - smtp-5.1gb.ua 25
(перевірка порту 25 - SMTP, відправка пошти)
У тому випадку, якщо з'єднання встановлюється успішно, ви побачите порожній чорний екран з миготливим курсором або вітання сервера, до якого ви приєдналися, якщо це поштовий сервер. Обидва результати означають, що з'єднання на зазначеному порту було встановлено успішно, і додаток, який ви перевіряєте відповідним портом, має працювати.
У випадку помилки з'єднання про це буде написано явно, наприклад, так:
Connecting To <сервер>... Could not open connection to the host, on port <порт> : Connect failed.
це позначає, що ваш комп'ютер з якоїсь причини не зміг з'єднатися з сервером з використанням зазначеного порту.
Помилка з'єднання може позначати наступне:
- Найчастіше - ваш провайдер інтернету або мережа, що забезпечує вихід в інтернет, не дозволяють використовувати з'єднання на цьому порту. Вам потрібно звернутися за консультацією до вашого провайдера інтернету або адміністратора.
- Іноді з'єднання заборонене на вашому власному комп'ютері. Це можливо в тому випадку, якщо у вас є засоби безпеки, такі як Firewall (Брандмауер), або антивіруси з вбудованими засобами мережевого захисту. У цьому випадку вам слід спробувати тимчасово вимкнути ці засоби для перевірки.
Існує популярний випадок - неможливість з'єднатися з сервером вихідної пошти (SMTP сервером) для відправки повідомлень. Якщо ви переконаєтеся, що з'єднання на порту 25 закрито, спробуйте альтернативний порт для відправки пошти - 465 -й. У налаштуванні облікового запису ви можете змінити порт для SMTP сервера.